Marraskuussa Rekolan Kinon toiminta alkoi vakiintumaan eli päästiin pyörittämään toimintaa jo melkein rutiinilla. Koronarajoitusten väheneminen ja pikkujoulukauden alkaminen aiheutti kiirettä tilojen vuokrauksessa.
Elokuvanäytökset
Julkisia elokuvanäytöksiä järjestettiin seitsemänä päivänä ja niissä oli katsojia yhteensä 438. Esimerkkejä esitetyistä elokuvista:
Yksityisiä elokuvanäytöksiä oli 5 kpl. Moniiin yksityisnäytöksiin liittyi myös joku teema (esim. burleskiyhdistys Bubut ry:n järjestämä Kinotease-ilta ja Geonautit ry:n järjestämä geokätköilyyn liittyvä elokuvatapahtuma).
Musiikkitapahtumia (Remy ry:n toiminta) ei marraskuussa järjestetty.
Yksityisiä tilaisuuksia (eli syntymäpäiviä jne.) järjestettiin tiloissa 3 kpl.
Lisäksi Kinon tiloja käytettiin kokous- ja bändiharjoituskäyttöön (5 kokousta ja 5 bänditreeniä).
Yksityisten tilaisuuksien kävijämäärää on hieman vaikea arvioida, mutta jos lasketaan yhteen yksityiset elokuvanäytökset ja muut yksityistilaisuudet, oli näissä kävijöitä arviolta n. 500.
Yhteistyö ja verkostot
Yhteistyötä jatkettiin Vantaan asukastilojen kanssa. Uusi keskustelunavaus tehtiin Tikkurilan teatteri- ja sirkuskoulun suuntaan, jonka kanssa neuvottelut varmasti jatkuvat.
Tilojen kunnostus
Marraskuussa ei tehty varsinaisia remontteja, mutta ilmanvaihtoremontin suunnittelua jatkettiin ja sähkömies kävi myös korjaamassa joitain talon valoja.
Muuta
Marraskuussa tehtiin myös ensimmäinen Leader-hankkeen välimaksatushakemus ja laitettiin yhdistyksen kirjanpito kuntoon siltäkin osin. Taloushallinto ei osoittautunut ihan niin yksinkertaiseksi mitä oltiin ajateltu, mutta näistäkin haasteista selvittiin.
Tämä on yhteenveto siitä mitä saatiin aikaiseksi Rekolan Kinolla ja sen Leader-rahoitteisessa projektissa lokakuussa 2021.
Tilojen kunnostus
Rekolan Kinon WC-tilat remontoitiin lokakuussa talkoovoimin. Seinät ja ovet maalattiin, oviin asennettiin elokuvajulisteet, väliseinään sormipaneelit, peilit uusittiin ja naisten vessaan asennettiin myös taso. Kattoon viritettiin tarvittavaa lisävaloa. Alla ennen ja jälkeen -kuvat, jotka kertovat kaiken oleellisen.
Ennen:
Jälkeen:
Kuvat ja vessan uudistussuunnitelma: Helena Valtonen. Arkkitehti Anu Jokela Oksa Designista konsultoi. ABL-laatat sponssasi lavuaarin edessä olevat laatat, JeeRakennuksen Jari auttoi myös talkoohengessä. Seinämaalaukset tehtiin sabluunoilla, jotka saatiin Korson Ainasprintiltä. Yhteistyökumppanina myös Oranssin orava, jolta ostettiin vegaaniset ja kotimaiset käsisaippuat.
Elokuvat
Lokakuussa myös Rekolan Kinon toiminta saatiin entistä kovempaan vauhtiin. Elokuvia esitettiin Pop Up Kino Helsingin toimesta seitsemänä päivänä ja lisäksi järjestettiin kaksi yksityisnäytöstä. Korona-turvallisuuden parantamiseksi pihalle avattiin myös syksyinen pihaterassi.
Kaikille avoimia näytöksiä järjestettiin elokuvista:
No Time to Die
Sokea mies, joka ei halunnut nähdä Titanicia
Tove
Ryhmä Hau – Elokuva
Isä
Peruna
Nomadland
Gagarine – Kiertoradalla
Pertsa ja Kilu
Hytti Nro 6 (Ennakkonäytös)
The Boss Baby: Perhebisnes
Dyyni
Candyman
Coda (Ensi-ilta)
Yhteensä kaikille avoimissa näytöksissä kävi lokakuussa 761 katsojaa.
Toinen järjestetyistä yksityisnäytöksistä oli yksityisen henkilön varaama. Näytökseen yhdistyi “omalla kylällä tehty elokuva” ja kyseisesta aihepiiristä kiinnostuneiden tapaaminen. Toinen yksityisnäytös oli suunnattu Vantaan asukastilojen asiakkaille. Jälkimmäisessä esitettiin Tove-elokuva ja sen jälkeen kuultiin kertomuksia kulissien takaa, kun paikalle saapui näyttelijä-käsikirjoittaja Eeva Putro.
Eeva Putro kertoi mm. miten idea Tove-elokuvasta syntyi ja kuinka hän päätyi käsikirjoittamaan ja näyttelemään siinä.
Konsertit
Lokakuussa Remy ry järjesti Rekolan Kinolla kaksi konserttia (julisteet alla).
Jiri Nikkisen konsertti oli loppuunmyyty ja hän julkaisi keikalta myös tunnelmasta paljon kertovan videon:
Yksityisten elokuvanäytösten lisäksi Rekolan Kinolla järjestettiin yksityisiä juhla-/kokoustilaisuuksia lokakuussa kolme kappaletta.
Myös tilan tiedotusta ja viestintää saatiin parannettua ja elokuvatapahtumien mainostelineet vietiin mm. Koivukylän Citymarketiin ja Rekolan K-marketin eteen. Lisäksi K-Marketin eteisaualan asennettiin Internetin kautta päivittyvä infonäyttö, josta näkee Kinon tulevan ohjelmiston. Laitteet saatiin veloituksetta käyttöön kyseisiä järjestelmiä toimittavalta Info Totem Oy:ltä.
Yhteistyöverkostojen osalta uusia avauksia tehtiin lokakuussa mm. Harrastusten Vantaan -hankkeen, Varia-oppilaitoksen sekä Tikkurilan teatteri- ja sirkuskoulun suuntaan. Kerromme näistä myöhemmin lisää mikäli neuvottelut etenevät käytännön yhteistyön tasolle.
Tämä on yhteenveto siitä mitä saatiin aikaiseksi Rekolan Kinolla ja sen Leader-rahoitteisessa projektissa syyskuussa 2021.
Syyskuussa avattiin viimein lähes vuoden työn alla olleet Rekolan Kinon uudet nettisivut. Suuret kiitokset huippu-ammattilaisille Helena Valtoselle ja Tarja Syrjäaholle, jotka tekivät valtavan urakan talkootyönä! Kiitos myös valokuvaaja Saija Laaksoselle, jolta saatiin kuvat saitille.
Syyskuussa päästiin myös viimein aloittamaan julkiset yleisötilaisuudet pitkäksi venyneen koronatauon jälkeen. Remy ry:n ensimmäinen konsertti syyskaudella 2021 oli Jussi Syren and the Groundbreakers (juliste alla). Tapahtumaan osallistui 80 katsojaa.
Ensimmäinen syyskauden leffa ehdittiin esittämäään juuri ennen kuun vaihdetta eli 30.9. ja elokuvana oli uusin Bond:
10.10. asti kestävän leffatapahtuman tiedot löytyy Facebookista.
Syyskuussa Rekolan Kinolla järjestettiin kaksi yksityistilaisuutta. Ne sisälsivät mm. videopelejä ja elokuvia. Myös lukuisia muita yksityistilaisuuksien varauksia saatiin loppuvuodelle.
Myös Vantaan kaupungin lastenkulttuurin edustajat kävivät tutustumassa Rekolan Kinon tiloihin syyskuussa. Yhteistyöideoita syntyi myös Vantaan ammattiopisto Varian kanssa. Yhteistyöverkoston kutominen siis jatkui ja haluammekin lähettää lämpimät terveiset kaikille, joiden kanssa neuvottelut on saatu alulle!
Syyskuussa Rekolan Kinon kahvilatilaan rakennettiin neljän päivän ajaksi myös etäopetusstudio, josta tehtiin opetusta alakouluihin verkon yli greenscreen-tekniikkaa hyödyntäen. Kuvaus ja striimaus kouluihin tehtiin samoilla laitteilla mitä Rekolan Kinolla käytetään tapahtumien livestriimauksiin.
Kinolla-podcast
Kinolla-podcast palasi syyskuussa pitkältä tauolta. Ensimmäiseen “uuden tuotantokauden” jaksoon saapuivat vieraiksi 90-luvun lopussa toimineen Urban-ohjelman työntekijät Helinä Kokkarinen ja Taina Saarenpää. Urban-ohjelma oli juuri se hanke, jonka rahoituksella Rekolan Kino kunnostettiin vuonna 1998. Kinolla-podcast on katseltavissa Youtubesta ja kuunneltavissa Spotifyssä sekä Applen ja Googlen Podcast -palveluissa. Syyskuussa tehty jakso tässä:
Tämä on yhteenveto siitä mitä saatiin aikaiseksi Rekolan Kinolla ja sen Leader-rahoitteisessa projektissa elokuussa 2021.
Syksyn lähestymisen kunniaksi salin kattovalot vaihdettiin täysin säädettäviin älylamppuihin. Nyt esim. juhliin saa halutessaan vaikka karnevaalitunnelman tai minkä tahansa muunkin fiiliksen kuudella erikseen säädettävällä lampulla. Kaikki värisävyt ja valkoisen lämpötilat löytyy ja vielä portaattomalla himmennyksellä!
Vaikka Rekolan Kinon Leader-hanketta oli aloiteltu jo kesän ja keväänkin aikana, oli elokuu sen varsinainen aloitus-kuukausi. Hankkeelle palkattiin puolipäiväinen koordinaattori (allekirjoittanut), joka aloitti työt elokuun alussa.
Jos heinäkuu oli talkoiden ja Rekolan Kinon kunnostamisen kuukausi niin elokuussa panostettiin itse toimintaan. Uudet korona-rajoitukset estivät varsinaisten elokuvaesitysten ja musiikkikonserttien aloittamisen, mutta keskityimme niiden sijasta yksityisvuokrausten ja yhteistyöverkoston kehittämiseen.
Tilojen vuokraus
Yksityisiä tilanvarauksia saatiinkin kalenteriin kiitettävästi – koko loppuvuodelle 10 kpl. Yksityistilaisuudet, joihin Rekolan Kinoa varattiin vaihtelevat yksityisistä elokuvanäytöksistä, burleski-elokuvatapahtumaan ja useampiin syntymäpäiviin. Tilaa kyseltiin alustavasti myös videopeli-tapahtuman järjestämispaikaksi.
Yksityisten varausten lisäksi Remy ry teki alustavat varaukset neljän konsertin järjestämisestä. Se toteutuvatko nämä, riippuu tietysti siitä mitä koronarajoitusten suhteen tapahtuu. Elokuvatoiminnan osalta esityspäiviä ei vielä varattu vaan tilanne päätettiin katsoa uudelleen, kun nykyiset rajoitukset päättyvät (ruutukaappaus alla).
Yhteistyöverkostot
Tilojen vuokraamisen lisäksi panostimme elokuussa verkostoitumiseen ja yhteistyön kehittämiseen alueen muiden toimijoiden kanssa. Kävimme mm. tutustumassa Koivukylän asukastilaan (Kirnu) ja vastavuoroisesti Vantaan asukastilat (Koivukylä, Mikkola ja Hakunila) kävivät tutustumassa Rekolan Kinoon. Saimme myös alulle neuvottelut yhteistyöstä tilankäytön ja yksityisten elokuvaesitysten suhteen. Aloitimme neuvottelut yhteistyöstä myös Vantaan lasten ja nuorten kulttuuripalveluiden kanssa.
Leader-hankkeeseen liittyvän taloudellisen yhteistyön aloitimme K-Market Rekolan kanssa. Tästä erityinen kiitos vielä kyläkauppias Minna Kelamolle, joka tekee jatkuvasti erinomaista työtä kyläyhteisöllisyyden rakentamiseksi Rekolassa. Vastaavia yhteistyösopimuksia pyrimme tekemään myös muiden paikallisten yritysten kanssa.
Saimme myös mielenkiintoisen yhteydenoton Myyrmäestä jossa toimii Myyräncolo-hanke. Kyseinen osuuskunta hallinnoi huomattavasti Rekolan Kinoa isompaa tilaa. Yhtäläisyyksiä, yhteisiä tarpeita ja yhteistyöhalukkuuttakin tuntui löytyvän eli nähtäväksi jää johtaako tämä kontaktointi johonkin isompaan yhteistyöhön idän ja lännen välillä 🙂
Erilaiset yhteistyöverkostot ovat erityisen tärkeitä Rekolan Kinolle siksi, että Leader-hankkeen yhtenä tavoitteena on synnyttää tilaan omavarainen, asukaslähtöinen ja aktiivinen kulttuuritoiminta sekä luoda uudenlainen yhteistoimintamalli.
Ulkoilmaelokuva Havukoskella
Rekolan Kino ja Tila ja toiminta ry osallistuivat myös ulkoilmaelokuvaesityksen järjestämiseen Havukoskella, Myllykoskenpuistossa 28.8.2021 (tapahtumatiedot löytyy facebookista). Sää oli kyseisenä iltana täydellinen ja Moonlight -elokuvan esitykseen – kuun loisteeseen – saapui n. 150 katsojaa. Elokuvatapahtuma oli osa Rakkautta Vantaalla -leffapiknik sarjaa, jonka päätoteuttajina olivat Rekolan Kinolla toimiva Pop Up Kino Helsinki ja Vantaan kaupunki.
Tila ja toiminta ry osallistui tapahtuman tiedottamiseen sosiaalisessa mediassa ja piti paikan päällä myös kahvilatelttaa, jossa myytiin poppareita, limua, makeisia, leivonnaisia, kahvia teetä ja kuumaa kaakaota vaahtokarkeilla. Kiitos vielä kaikille osallistuneille! Saimme kahviteltalla myös paljon positiivista palautetta koko tapahtumasta ja vastaavia toivottiin jatkossakin järjestettävän.
Kuvat voi klikata isommaksi.
Kinolla-podcast
Myös Kinolla-podcast päätettiin herättää uudelleen henkiin pitkäksi venyneen kesätauon jälkeen. Elokuussa saatiin suunniteltua uuden kauden ensimmäinen jakso, joka tullaan julkaisemaan mm. Youtubessa (video) ja Spotifyssä (audio) 22.9.2021. Sen jälkeen uusia podcast-jaksoja pyritään tekemään Rekolan Kinolta n. 2-3 viikon välein. Tähän syyskuun ensimmäiseen jaksoon ovat tulossa vieraiksi Taina Saarenpää ja Helinä Kokkarinen, jotka olivat isossa roolissa vuosina 1997-1999, kun Rekolan Kino kunnostettiin silloisen Urban-ohjelman rahoituksella.
Jälleen kerran loistavia uutisia! K-Market Rekola on lähtenyt tukemaan Tila ja toiminta ry:n vetämää projektia, jonka tavoitteena on kehittää Rekolan Kinosta kaikkia Rekolan alueen ja myös sen lähialueiden asukkaita palveleva monipuolinen kulttuuri- ja kylätalo.
Rekolan Kinolle pyritään hankkeen aikana kehittämään omavarainen ja asukaslähtöinen toimintamalli, joka mahdollistaa monipuolisen kulttuuritoiminnan ja samalla vajaakäytöllä olevat tilat pyritään saamaan aktiiviseen käyttöön.
Hankkeelle on saatu EU:n maaseuturahaston Leader-tukea. Myös Vantaan kaupunki on tukenut tilaa säännöllisesti käyttävien tahojen toimintaa.
K-Market Rekolan mukaan lähteminen on merkittävä asia ja toivomme voivamme käynnistää vastaavan yhteistyön myös muiden paikallisten yritysten kanssa. Esimerkillistä toimintaa jälleen kerran Rekolan oma kyläkauppias Minna Kelamo!
Hankkeen yhteistyökumppaneina toimivat myös Rekolan Elävän Musiikin Yhdistys REMY ry sekä Pop Up Kino Helsinki. Jos olet kiinnostunut lähtemään kumppaniksi, ota yhteyttä!
Tämä on yhteenveto siitä mitä saatiin aikaiseksi Rekolan Kinolla ja sen Leader-rahoitteisessa projektissa heinäkuussa 2021.
Saimme myönteisen päätöksen Leader-tukihakemukseemme ihan kesäkuun viimeisinä päivinä. Siitä eteenpäin into Rekolan Kinon toiminnan elvyttämiseen on ollut luonnollisesti entistä kovempi. Talkootöitä tulikin tehtyä melko tiiviisti koko heinäkuu.
Kesäkuussa olimme jo ehtineet tekemään uuden elokuvaprojektorin asennukset sekä tekemään erilaisia teknisiä testejä äänentoiston ja kuvanlaadun parantamiseksi. Myös lavan valotekniikkaan tehtiin parannuksia Remy ry:n toimesta.
Salin takaosassa sijaitseva “miksauspiste” uudistettiin talon omistajan tilauksesta tilan toimijoiden toiveiden pohjalta.
Vertailun vuoksi – tältä se näytti ennen:
Heinäkuussa teimme myös talon sisäverkon uudistamisen talkootyönä (materiaalit maksoi talon omistaja). Rekolan Kinolle vuonna 1998 asennetut CAT5 -luokan verkkokaapelit vaihdettiin tässä urakassa CAT6 / CAT6A-kaapeleihin (kuvia tuosta 23 vuoden takaisesta projektista löytyy täältä).
Käytännössä verkkokaapeleiden vaihto tarkoittaa sitä, että Kinon sisällä kulkeva tietoverkko, joka ennen toimi 10/100 megabitin nopeudella, toimii nyt 1/10 gigabitin nopeudella. Myös koko talon kattava Wifi-verkko uusittiin. Yhteensä kaapeleita vedettiin talon seinissä kulkeviin kaapelikouruihin n. 400 metriä ja lisäksi tehtiin kaapeleiden päät ja verkkorasiat.
Verkkokaapelien päät tehtiin erikoistyökaluilla ja sen jälkeen toimivuus testattiin mittarilla.
Heinäkuussa rakensimme myös uusia äänikaapelointeja uusien ja vanhojen av-laitteiden välille. Talon omistaja tilasi myös omaan laskuunsa sähkömiehen asentamaan uusia pistorasioita sekä lavalle että projektorihuoneeseen.
Myös kahvion ja keittiön äänentoisto uudistettiin ja nyt Rekolan Kinon juhlakerroksen huoneissa on mahdollista kuunnella joko samaa tai eri musiikkia. Ja laitteita hallitaan tietysti nykytyyliin mobiililaitteella verkon yli.
Yksi iso yksittäinen talkooprojekti oli Rekolan Kinon ilmoitustaulujen kunnostus. Sekä talon seinässä oleva että kadun varressa sijaitseva ilmoitustaulu remontoitiin. Pleksit vaihdettiin uusiin, puu- ja metalliosat maalattiin ja myös taustalevyt vaihdettiin.
Talon seinässä oleva taulu talkoiden alussa:
Sama taulu talkoiden jälkeen (logot ja muut vielä miettimättä):
Kadun varren ilmoitustaulu ennen talkoita:
Sama taulu talkoiden jälkeen (suojamuovi vielä edessä):
Heinäkuussa tehtiin myös paljon ns. näkymätöntä työtä. Esimerkiksi Rekolan Kinon uudet nettisivut saatiin melkein julkaisuvalmiiseen kuntoon. Niitä on hiottu ja suunniteltu talkoilla ammattilaisten toimesta jo yli puolen vuoden ajan. Myös keittiön ja muunkin sisustuksen suunnitteluun ja uudistamiseen saatiin apuja, kun talkoojoukkoihin liittyi oikea sisustusarkkitehti.
Myös Rekolan Kinon vuokraustoimintaa ulkopuolisille edistettiin heinäkuussa. Ensimmäiset vuokrauksetkin saatiin pahimman korona-tilanteen helpottuessa. Saimme myös erinomaista kuvamateriaalia tilan muunneltavuudesta. Kiitos siitä Saija Laaksoselle (yksi kuva alla). Uusille nettisivuille on tulossa lisää mahtavia Saijan otoksia.
Heinäkuussa aloitimme myös yhteistyöneuvottelut Rekolassa ja sen lähialueella toimivien yritysten kanssa. Lisäksi teimme paljon suunnittelutöitä sekä hallinnollisia valmisteluja projektin toteuttamiseksi.
Kaikesta aherruksesta huolimatta fiilis on ollut aivan mahtava. Rekolan Kinon eteen on upeaa tehdä töitä emmekä malta odottaa sitä hetkeä kun pystymme pitkästä aikaa avaamaan ovet myös suurelle yleisölle. Tervetuloa viihtymään – Pian!
Hei ja hyvää hellekesää kaikille täältä Rekolan Kinolta!
Meillä on hienoja uutisia! Olemme saaneet Rekolan Kinon toiminnan kehittämiseen EU-tukea! Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelman Leader-tuen avulla Rekolan Kinolle palkataan mm. puolipäiväinen aluetuottaja ajalle 1.8.2021 – 31.12.2022.
Rahoitusta saadaan hankkeeseen, jonka tavoitteet ovat:
Tavoitteena on saada Rekolan Kinosta Koivukylän ja Korson suuralueiden asukkaita palveleva kylätalo, jossa on aktiivista kulttuuritoimintaa ympärivuotisesti.
Toiminnan pääpaino on aluksi elokuva- ja musiikkitapahtumissa ja yhteistyöverkoston kasvaessa toimintaa tullaan laajentamaan myös muille kulttuurin aloille. Lisäksi tarjotaan lähialueen yhdistyksille ja asukkaille mahdollisuus toteuttaa omaa toimintaa ja järjestää tilaisuuksia.
Hankkeen tuloksena Rekolan Kinolle syntyy omavarainen, asukaslähtöinen ja aktiivinen kulttuuritoiminta ja vanhalle työväentalolle luodaan uudenlainen yhteistoimintamalli, jossa vajaakäytöllä oleva rakennus herätetään henkiin.
Syntynyttä toimintamallia ja tuloksia voi hyödyntää muissa vastaavissa hankkeissa ja vajaalla käytöllä olevien kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennusten uusiokäytössä.
Tulemme tiedottamaan projektin etenemisestä avoimesti näillä nettisivuilla joka kuukausi julkaistavan blogikirjoituksen / kuukausitiedotteen muodossa. Tämä kirjoitus onkin siis ensimmäinen tällainen “raportti”.
Tila kuntoon talkoilla
Hankkeen tavoitteisiin pääsemiseksi olemme jo aloittaneet työt. Rekolan Kinon tiloja remontoidaan kesän aikana talkoilla, johon osallistuvat kaikki talon vakituiset vuokralaiset (Tila ja toiminta ry, Rekolan Elävän Musiikin Yhdistys REMY ry sekä Pop Up Kino Helsinki). Tietoverkkoa uudistetaan, uutta valotekniikkaa asennetaan, äänentoistoa parannetaan ja elokuvateatteriin on tuotu myös upouusi digitaalinen elokuvaprojektori. Uusi projektori on myös asennettu oikeaan paikkaan eli erilliseeen tekniikkatilaan, jossa myös vanhat 35mm filmiprojektorit sijaitsevat. Tällä tavoin itse projektorista lähtevät käyttöäänet eivät kuulu salin puolelle enää lainkaan.
Myös talon omistaja (Rekolan Työväentalosäätiö) on tehnyt parannuksia tilaan mm. sähköjä remontoimalla ja rakennuttamalla salin takaosaan paremman miksauspisteen. Tila tulee kesän jälkeen olemaan teknisesti huomattavasti aiempaa paremmassa kunnossa etenkin kulttuuritoimintaa ajatellen.
Toiminta käyntiin elokuussa
Musiikkiesitykset ja konsertit alkavat näillä näkymin elokuun lopulla ja elokuvaesitykset syyskuussa. Tilaa vuokrataan myös yksityistilaisuuksiin (häät, syntymäpäivät, rippijuhlat, kokoukset jne). Rekolan Kinolle tullaan pian avaamaan myös uudet nettisivut. Myös livestriimauspalvelut parantuvat jatkuvasti ja nyt Kinolta pystyy tekemään striimauksia nettiin tarvittaessa jopa kahdeksalla kameralla.
Rekolan Kinon uudet nettisivut tulevat keräämään kaiken tämän tiedon yhden osoitteen alle: Rekolankino.fi (avataan elo-syyskuussa).
Tila soveltuu liikuteltavien istuinten ansiosta hienosti myös juhlakäyttöön (Kuva: Tila ja toiminta ry)
Korona-kaudesta selvitty yhteistyön avulla
Korona-vaihe on ollut haastavaa kaikille – eikä vähiten elokuvateattereille ja muille kultuurialan toimijoille. Monet ovat olleet kovan paikan edessä, kun omaa leipätyötä tai harrastustoimintaa ei ole pystynyt toteuttamaan. Myös Rekolan Kino on ollut suljettuna liki puolitoista vuotta. Vasta nyt kesällä 2021 ollaan tilanteessa, jossa toimintaa pystytään käynnistämään hallitusti.
Vantaan kaupungin kulttuuripalveluiden pienimuotoisen tuen avulla olemme kuitenkin pystyneet jatkamaan toimintaa talolla ja valmistelemaan isompaa Leader-hanketta. Kaupungin lisäksi kiitos tästä kuuluu myös Työväentalosäätiölle, joka on pyytänyt korona-ajalta alempaa vuokrahintaa.
Uskomme, että nyt viimein on koittamassa paremmat ajat. On suuri kunnia olla mukana Rekolan Kinon toiminnassa ja kehittämässä sitä eteenpäin.
Tiistaina 13.4. klo 17 pyörähtää käyntiin Kinolla-podcastin 5. osa. Sen vieraaksi saapuu K-Market Rekolan kauppias Minna Kelamo. Seuraa lähetystä suorana videostriiminä YouTubesta: https://youtu.be/Jh_bDSAm2ho tai pienellä viiveellä audiona Spotifystä tai Googlen / Applen podcast-palveluista. Audio-versio löytyy myös Anchor-sivulta:
Mikä on Vantaan idea? Mistä Vantaassa on kysymys? Kinolla-podcastin neljännessä osassa keskustelemassa Matarissa kasvanut toimittaja-kaupunkikävelijä Ismo Kiesiläinen ja kaupunkitutkimuksen opiskelija Jalmari Sarla.
Viimeisimmät kommentit